AD Main Menu

Washington Post columnist falls for fictional account of Palin joining Al Jazeera

Online satirists strike again: In a piece critical of Sarah Palin, a Washington Post blogger quoted as fact a fictional article saying Palin would be joining the new Arab-owned Al Jazeera America TV network as a commentator. The Post today corrected the column by Arkansas-based blogger Suzi Parker, saying she "cited a report on the Daily Currant website ... without realizing that the piece was satirical."

The Onion-style article followed Palin's statement after leaving Fox News that she wanted to reach a broader audience. An excerpt from the Daily Currant:

 When contacted by phone, Palin said Al Jazeera - with its extensive international network - offered her the best opportunity to broadcast to millions of people.

“As you all know, I’m not a big fan of newspapers, journalists, news anchors and the liberal media in general,” Palin said. “But I met with the folks at Al-JaJizzraa (sic) and they told me they reach millions of devoutly religious people who don’t watch CBS or CNN. That tells me they don’t have a liberal bias.”

Parker described the so-called "news," among other aspects of recent Palin history, as “a cautionary tale about what can happen when politics and celebrity meet.”

Palin is taking delight in the Post blogger's error. Among her follow-up tweets: “Hey @washingtonpost, I'm having coffee with Elvis this week. He works at the Mocha Moose in Wasilla. #suziparkerscoops #idiotmedia”



Anchorage